mitzithehovawart

Alla inlägg under februari 2013

Av mitzithehovawart - 16 februari 2013 23:15

Idag har jag gjort hundgodis till Mitzi. Låter mer avancerat än det var. Har bara skurit blodpudding i små små bitar och torkat i ugnen. Himla pilljobb men såå gott tycker Mitzi.Känns lite nyttigare än köpt, som jag också använder, dessutom är det väldigt billigt och det gör ju ingenting.När godiset var klart så gick vi ut och lekte "kurragömma". Godiset måste ju avsmakas!Mitzi hittade oss på två röda sekunder varje gång.Lyssnade på olika föreläsningar om jakthundar på svt kunskapskanalen (?) medan jag skar blodpudding och fördelade på plåt. Var ganska intressant trots att jag är helt ointresserad av jakt. Det närmaste jakt vi kommer är när jag faktiskt låter Mitzi "jaga av" tomten på morgnarna för att jaga bort rådjur räv och annat. Hon springar bara till tomtgränsen sen vänder hon så jag tror egentligen det är mer vakt än jakt.

Av mitzithehovawart - 2 februari 2013 16:14

Eller vem drog ur proppen?


I dag kan jag säga att jag är väldigt glad att detta inte är min båt!

Igår sa Thomas att det nästan såg ut som om en båt som står på varvet på andra sidan viken skulle sjunka, "nää det kan väl inte vara möjligt!" sa jag. Det var tydligen möjligt!


I morse såg det ut såhär. Lägg märke till den käcka lilla blå diskbaljan som flyter omkring - till skillnad från båten.  


         

Av mitzithehovawart - 1 februari 2013 14:45

En väldigt stor boll med snöre.

Hon sprang på isen med den efter sig hela vägen hem, mestadels baklänges eftersom hon blev lite störd över att den puttade henne i rumpan hela vägen.

Tyvärr hade ingen kamera med sig så de roligaste bilderna + film uteblev.


                                           

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du en hund av rasen hovawart?
 Ja
 Nej, har haft
 Nej, vill ha
 Nej, vill inte ha
 Har hund av annan ras
 Har ingen hund

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards